Множественное число существительных в английском языке упражнения
Olymp-fitnes.ru

Спортивный портал

Множественное число существительных в английском языке упражнения

Множественное число английских существительных. Упражнения

Предлагаю вашему вниманию сборку упражнений на образование множественного числа. Каждое последующее упражнение сложнее предыдущего. Данный практикум позволит вам отработать образование множественного числа простых и сложных существительных.

Упражнения на множественное число даны на разные уровни знаний, вероятно, что некоторые из упражнения окажутся сложными для начальной школы, но, я думаю, Вы найдете несколько подходящих упражнения для вашего уровня или уровня ваших учеников.

Упражнение 1. Образуйте форму множественного числа нижеприведенных существительных.

month, horse, flower, potato, book, plan, bridge, match, nose, bus, box, army, carrot, watch, onion, shop, address, day, fly, hotel, lady, key, gate, clock, office, city.

Упражнение 2. Распределите существительные по колонкам в зависимости от того, как произносится окончание множественного числа.

Friend, cinema, bottle, lake, bus, glass, bed, boy, hat, cap, tape, shop, brush, bench, box.

[s]
[z] [iz]
1.

Упражнение 3. Давайте попрактикуемся в образовании множественного числа для существительных с определенными окончаниями.

А) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА –Y.

Вставьте следующие слова во множественном числе в следующие предложения.

Story, city, country, dictionary, key, party, tray

  1. The students in my class come from many . of our republic.
  2. My money and my . are in my pocket.
  3. By the end of the term we’ll have to read a few . by S. Maugham.
  4. I like going to . because I enjoy socializing with people.
  5. People carry their food on . at a cafeteria.
  6. We always look up words in . when we write essays.
  7. Sportsmen from different . of the world take part in the Olympic Games.

B) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА –F/ FE.

Knife, life, thief, roof, loaf, cliff, wolf

  1. Please put the forks, … and spoons on the table.
  2. Packs of . hunting nearby caused so much fear that nobody went to the forest mushrooming.
  3. We all have some problems in our .
  4. All the houses were covered with tiled .
  5. The . were caught and arrested.
  6. We could see the white . of Great Britain in the distance.
  7. The kitchen bread-bin contained three . of sliced white bread and two buns.

C) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА -s, -ss, -sh, -ch, -x, -o

Dish, glass, match, potato, bush, tax, bus, tomato, photo

  1. Bob drinks eight. of water every day.
  2. Can you take a few . of me and Rachel?
  3. Please put the . and the silverware on the table.
  4. All citizens pay money to the government every year. They pay their .
  5. I can see trees and . outside the window.
  6. I want to light the candles. I need some .
  7. When I make salad, I use lettuce and .
  8. Sometimes Sue has a hamburger and French-fried . for dinner.
  9. Are there any . from here to the town center?

Упражнение 4.

Найдите 6 ошибок в образовании множественного числа существительных, заканчивающихся на –O.

Photoes, dodoes, zeroes, tomatoes, Negroes, potatos, kiloes, buffaloes, videos, pianoes, mosquitoes, stereoes, radios, studios, echos, heroes.

Упражнение 5. Образуйте форму множественного числа нижеприведенных существительных, оканчивающихся на – O.

Cargo, piano, video, zoo, potato, Eskimo, hero, dodo, disco, cockatoo, tomato, Negro, volcano, mosquito, studio, photo, dingo, kangaroo.

Упражнение 6. Образуйте множественное число существительных, оканчивающихся на –F/-FE.

Shelf, calf, grief, cliff, life, knife, proof, reef, sheaf, wife, safe, gulf, self, elf, leaf, loaf, wolf, chief.

Упражнение 7. Образуйте множественное число следующих существительных и аббревиатур.

Mouse, deer, foot, woman, sheep, p., goose, Norman, ox, swine, aircraft, M.P., tooth, child, man, German, grouse.

Упражнение 8. Образуйте множественное число следующих заимствованных существительных.

Phenomenon, crisis, stimulus, index, antenna, formula, datum, nucleus, criterion, analysis, apparatus, basis, appendix, tableau, radius, miasma, hypothesis, axis, genus, vertebra.

Упражнение 9. Образуйте множественное число следующих сложных существительных.

Boy-messenger, sister-in-law, text-book, pocket-knife, statesman, fellow-worker, merry-go-round, man-servant, hotel-keeper, forget-me-not, lady-bird, woman-doctor, looker-on, editor-in-chief, passer-by, commander-in-chief, handful.

Упражнение 10. Напишите перевод слов в скобках, используйте единственное или множественное число.

  1. (Дети) should not forget to brush their (зубы) twice a day.
  2. How many (вулканов) are still active in Japan?
  3. (Моя свекровь) always got along with her three (невестками).
  4. Look! How beautiful the (ландыши) are!
  5. On your way home buy some (картофеля) and (помидоров) and pick up the (фотографии) from the photographer’s.
  6. The job of (пожарных) is quite dangerous.
  7. (Почтальоны) deliver mail early in the morning.
  8. They sailed from India with (грузами) of (шелка, чая и табака разных сортов).
  9. Laura has always given me good (советы).

Упражнение 11. Раскройте скобки, употребите в нужном числе и согласуйте предложение при помощи глагола to be (где необходимо).

  1. All the dirty (одежда). in the washing machine.
  2. These two (перекрестка) . dangerous places for (водителей) and (пешеходов).
  3. Both the (средства). of transport save energy.
  4. (Эти деньги). not mine. I can’t take it.
  5. The bad (новость). that the train is delayed by an hour.
  6. Many (видов). of aquatic plants need very little light.
  7. She got some (советов) . from the tourist agency. (Они) . very useful.
  8. Several (пешеходов). injured during the accident.
  9. There (много полезных советов) . in the book on baby care.
  10. (Эти виды). of birds are very rare.
  11. The (полиция) . investigating a series of attacks in the area.
  12. We found with a sense of relief that there . no (комаров) . at the campsite.
  13. (Физика) . her favourite subject.
  14. (Фонетика). a brand of linguistics.
  15. In summer (скот) . mainly fed on green grass.

Если у Вас возникли вопросы, обязательно обратите внимание на эти 2 статьи:

Упражнение 1. Months, horses, flowers, potatoes, books, plans, bridges, matches, noses, buses, boxes, armies, carrots, watches, onions, shops, addresses, days, flies, hotels, ladies, keys, gates, clocks, offices, cities.

Упражнение 2.

[s]

-ies


Answers: -s:
dolphins, shoes, cakes, toys, gardens, rays, pianos, coins. -es: dresses, sandwiches, foxes, branches, wishes. -ies: flies, diaries, strawberries, enemies, abilities.

Exercise 6. Прочитайте рассказ. Выпишите имена существительные во множественном числе.

Little Bunny

I am a little bunny. My name is Usagi. I live in a wood. My house is in the hollow tree.

In spring, I like to pick dandalions. These flowers are very nice, sweet and tasty. In summer I listen to the birds and insects. In autumn I watch bright leaves on the trees. In winter I dream about spring.

Answers: dandalions, flowers, birds, insects, leaves, trees.

Exercise 7. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

  1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chiken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.
  2. My (a grandmother, a grandfather, an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.
  3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

Answers: 1. Sisters, twins, pencils, albums, houses, trees, puppies, kittens, ducks, chickens, dolls, cars, buses, trams, ships, elephants.

2. Grandmothers, grandfathers, aunts, uncles, cousins, cows, calves, horses, pigs, piglets, rabbits.

3. Brothers, students, interests, games, films, stamps, cars, hobbies.

Exercise 8. Напишите имена существительные в единственном числе.

Children, shelves, feet, desks, classes, buses, men, pencils, women, babies, tomatoes, potatoes, dresses, mice, teeth, sheep, puppies, fish, foxes, rabbits, boxes, geese, deer, bosses, salmon, animals.

Answers: chils, shelf, foot, calss, bus, man, pencil, woman, baby, tomato, potato, dress, mouse, tooth, sheep, puppy, fish, fox, rabbit, box, goose, deer, boss, salmon, animal.

Exercise 9. Образуйте множественное число существительных.

A post office, a postman, a postwoman, a kindergarten, a woodpecker, a dinner party, a gadfly, a dragonfly, a toothbrush, a workwoman, a father-in-law, a girfriend.

Answers: post offices, postmen, postwomen, kindergartens, woodpeckers, dinner parties, gadflies, dragonflies, toothbrushes, workwomen, fathers-in-law, girlfriends.

Exercise 10. Напишите имена существительные в единственном числе.

Sportsmen, sportswomen, gooseberries, strawberries, wood spirits, wolf-dogs, pencil boxes, classmates, sisters-in-law, brothers-in-law, blackboards.

Answers: sportsman, sportswoman, gooseberry, strawberry, wood spirit, wolf-dog, pencil box, classmate, sister-in-law, brother-in-law, blackboard.

WELL DONE!

Литература:

  1. Павличенко О.М. Английский язык. Грамматический практикум. II уровень. — 2-е изд., испр. и доп. — X.: Ранок, 2012. — 304 с.
  2. Голицынский Ю.Б. Грамматика: Сборник упражнений. — 5-е изд., — СПб: КАРО, 2005. — 544 с. — (Английский язык для школьников).

Упражнения для отработки образования множественного числа существительных в английском языке
учебно-методический материал по иностранному языку (3, 4 класс)

В упражнениях идет отработка образования множественного числа имен существительных в английском языке путем добавления окончаний -s, -ss, -ies, -ves. В файле содержится 10 упражнений, в конце документа для удобства проверки даны ответы к заданиям.

Скачать:

[z] [iz]
1. lakes

1. friends

A – 1 cities, 2 keys, 3 stories, 4 parties, 5 trays, 6 dictionaries, 7 countries

B — 1 knives, 2 wolves, 3 lives, 4 roofs, 5 thieves, 6 cliffs, 7 loaves

С – 1 glasses, 2 photos, 3 dishes, 4 taхes, 5 bushes, 6 matches, 7 tomatoes, 8 potatoes, 9 buses

Упражнение 4. Photo e s, dodoes, zeroes, tomatoes, Negroes, potato e s, kilo e s, buffaloes, v >e s, mosquitoes, stereo e s, radios, studios, echo e s, heroes.

Упражнение 5. Cargoes, pianos, videos, zoos, potatoes, Escimos, heroes, dodo (e) s, discos, cockatoos, tomatoes, Negroes, volcano (e) s, mosquitoes, studios, photos, dingo (e) s, kangaroos.

Упражнение 6. Shelves, calves, griefs, cliffs, lives, knives, proofs, reefs, sheaves, wives, selves, gulfs, selves, elves, leaves, loaves, wolves, chiefs.

Упражнение 7. Mice, deer, feet, women, sheep, pp., geese, Normans, oxen, swine, aircraft, M.P.s, teeth, children, men, Germans, grouse.

Упражнение 8. Phenomena, crises, stimuli, indices or indexes, antennae, formulae, data, nuclei, criteria, analyses, apparatus или apparatuses, bases, appendices или appendixes, tableaux, radii, miasmata, hypotheses, axes, genera, vertebrae.

Упражнение 9. Boy-messengers, sisters-in-law, text-books, pocket-knives, statesmen, fellow-workers, merry-go-rounds, men-servants, hotel-keepers, forget-me-nots, lady-birds, women-doctors, lookers-on, editors-in-chief, passers-by, commanders-in-chief, handfuls.

Упражнение 10. children / teeth, 2 volcanos, 3 my mother-in-law / daughters-in-law, 4 lilies-of-the-valley, 5 potatoes / tomatoes / photos, 6 firemen, 7 postmen, 8 loads / silk / tea / tobaccos, 9 advice

Упражнение 11. clothes are, 2 crossroads are / drivers / pedestrians, 3 means, 4 this money is, 5 news is, 6 species, 7 advice / it is, 8 pedestrians were, 9 is much useful advice, 10 These species, 11 police are, 12 were no mosquitoes, 13 Physics is, 14 phonetics is, 15 cattle are

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

11 Комментариев для «Множественное число английских существительных. Упражнения»

Множественное число существительных. Упражнения

Exercise 1. Образуйте множественное число имен существительных.

A dog, a ball, a desk, a horse, a fact, a nose, a lip, a mother, a father, a brother, a pen, a pencil,a flower, a kid, a pupil, a lion, an elephant, an apple.

Answers: dogs, desks, horses, facts, noses, lips, mothers, fathers, brothers, pens, pencils, flowers, kids, pupils, lions, elephants, apples.

NB! Неопределенные артикли a/an используются только в единственном числе!

Exercise 2. Образуйте множественное число имен существительных.

A class, a box, a bus, a match, a bush, a wish, a loss, a tomato, a princess, a boss, an ostrich, a brush, a witch, a fox, a dish, a hero, an address, a glass.

Answers: classes, boxes, buses, matches, bushes, wishes, losses, tomatoes, princesses, bosses, ostriches, brushes, withes, foxes, dishes, heroes, addresses, glasses.

Exercise 3. Образуйте множественное число имен существительных.

A cry, a lady, a baby, a puppy, a strawberry, a cherry, a reply, a party, a spy, the sky, a city, a country, a lorry, a doggy, a poppy, a story, an enemy, a family.

Answers: cries, ladies, babies, puppies, strawberries, cherries, replies, parties, spies, skies, cities, coutries, lorries, doggies, poppies, stories, enemies, families.

Exercise 4. Образуйте множественное число имен существительных.

A loaf, a wife, a wolf, a calf, a safe, a shelf, an elf, a roof, a scarf, a thief.

Answers: loaves, wolves, calves, halves, safes, shelves, elves, roofs, scarves (scarfs), thieves.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных.

A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, a man, a woman, the woman, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, a goose, the watch, a mouse, a dress, a toy, the sheep, a tooth, a child, the ox, a deer, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Answers: babies, plants, lemons, peaches, bananas, brushes, stars, mountains, trees, shillings, kings, the waiters, the queens, men, the men, women, the women, eyes, shelves, boxes, the cities, boys, geese, the watches, mice, dresses, toys, the sheep, teeth, children, the oxen, deer, the lives, tomatoes, secretaries, crowds, airports, theatres, tornadoes, shops, tragedies.

NB! Обратите внимание на артикли: неопределенный артикль a/an во множественном числе не употребляется, определеный артикль the употребляется.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

A dolphin, a fly, a dress, a shoe, a diary, a cake, a strawberry, a sandwich, a toy, a fox, a garden, a ray, a piano, an enemy, a branch, a wish, a coin, an ability.

-s

-es
Вложение Размер
dz_mnozhestvennoe_chislo_2.docx 61.62 КБ

Предварительный просмотр:

Exercise 1. Образуйте множественное число имен существительных.

A dog, a ball, a desk, a horse, a fact, a nose, a lip, a mother, a father, a brother, a pen, a pencil,a flower, a kid, a pupil, a lion, an elephant, an apple.

Exercise 2. Образуйте множественное число имен существительных.

A class, a box, a bus, a match, a bush, a wish, a loss, a tomato, a princess, a boss, an ostrich, a brush, a witch, a fox, a dish, a hero, an address, a glass.

Exercise 3. Образуйте множественное число имен существительных.

A cry, a lady, a baby, a puppy, a strawberry, a cherry, a reply, a party, a spy, the sky, a city, a country, a lorry, a doggy, a poppy, a story, an enemy, a family.

Exercise 4. Образуйте множественное число имен существительных.

A loaf, a wife, a wolf, a calf, a shelf, an elf, a scarf, a thief.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных.

A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, the watch, a dress, a toy, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Exercise 6. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

A dolphin, a fly, a dress, a shoe, a diary, a cake, a strawberry, a sandwich, a toy, a fox, a garden, a ray, a piano, an enemy, a branch, a wish, a coin, an ability.

Exercise 7. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

Ruler, dog, lady, bliss, mother, bus, chimp, mummy, day, boss, wolf, school, window, daddy, computer, cherry, wish, rubber, diary, pen, school bag, banana, cat, pencil, book, pencil case, pizza, lion, wife, calf, teddy, marker, card, half, city, pinch.

Exercise 8. Прочитайте рассказ. Выпишите имена существительные во множественном числе.

I am a little bunny. My name is Tim. I live in a wood. My house is in the hollow tree.

In spring, I like to pick roses. These flowers are very nice, sweet and tasty. In summer I listen to the birds and insects. In autumn I watch bright leaves on the trees. In winter I dream about spring.

Exercise 9. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

  1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chicken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.
  2. My (a grandmother, a grandfather, an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.
  3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

Exercise 10. Напишите имена существительные в единственном числе.

Shelves, desks, classes, buses, pencils, babies, tomatoes, potatoes, dresses, puppies, foxes, rabbits, boxes, bosses, animals.

Answers: dogs, desks, horses, facts, noses, lips, mothers, fathers, brothers, pens, pencils, flowers, kids, pupils, lions, elephants, apples.

NB! Неопределенные артикли a/an используются только в единственном числе!

Answers: classes, boxes, buses, matches, bushes, wishes, losses, tomatoes, princesses, bosses, ostriches, brushes, withes, foxes, dishes, heroes, addresses, glasses.

Answers: cries, ladies, babies, puppies, strawberries, cherries, replies, parties, spies, skies, cities, coutries, lorries, doggies, poppies, stories, enemies, families.

Answers: loaves, wolves, calves, halves, shelves, elves, scarves (scarfs), thieves.

Answers: babies, plants, lemons, peaches, bananas, brushes, stars, mountains, trees, shillings, kings, the waiters, the queens, eyes, shelves, boxes, the cities, boys, the watches, dresses, toys, the lives, tomatoes, secretaries, crowds, airports, theatres, tornadoes, shops, tragedies.

NB! Обратите внимание на артикли: неопределенный артикль a/an во множественном числе не употребляется, определеный артикль the употребляется.

Answers: -s: dolphins, shoes, cakes, toys, gardens, rays, pianos, coins. -es: dresses, sandwiches, foxes, branches, wishes. -ies: flies, diaries, strawberries, enemies, abilities.

Answers: -s: rulers, dogs, mothers, chimps, days, schools, windows, computers, rubbers, pens, school bags, bananas, cats, pencils, books, pencil cases, pizzas, lions, markers, cards. -es: blisses, buses, bosses, wishes, pinches. -ies: ladies, mummies, daddies, cherries, diaries, teddies, cities. -ves: wolves, wives, calves, halves.

Answers: roses, flowers, birds, insects, leaves, trees.

Answers: 1. Sisters, twins, pencils, albums, houses, trees, puppies, kittens, ducks, chickens, dolls, cars, buses, trams, ships, elephants.

2. Grandmothers, grandfathers, aunts, uncles, cousins, cows, calves, horses, pigs, piglets, rabbits.

3. Brothers, students, interests, games, films, stamps, cars, hobbies.

Answers: shelf, desk, class, bus, pencil, baby, tomato, potato, dress, puppy, fox, rabbit, box, boss, animal.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация знакомит с основными правилами образования множественного числа существительных в английском языке.

Урок ознакомления с новым материалом.

Данный материал представляет собое краткое описание образования множественного числа имен существительных в английском языке. Основная цель данной работы — дать возможность родителям учащихся начально.

Данная презентация используется при изучении образования множественного числа существительных.

Тест может быть использован при изучении английского языка в любом учреждении при проверке знаний по образованию множественного числа существительных (особые случаи) Особенность и ценность этого теста.

Существительные в английском языке, как и в русском, могут стоять в форме единственного или множественного числа. Если количество предметов можно посчитать, то такое существительное исчисляемое.

Проверяется образование множественного числа имен существительных в английском языке путем добавления окончаний -s, -ss, -ies, -ves. В файле содержится 5 упражнений, в конце документа для удобств.

English2017

Английский для всех простым языком

Тест на множественное число существительных

Предлагаю пройти упражнения на отработку материала «Существительные во множественном числе«.
Все задания даны с ответами.

Упражнение # 1
Поставьте существительные во множественное число.

hats, cars, kilos, dogs, bkes,
games, toys, Americans, girls, flowers.

Упражнение # 2

Напишите эти существительные во множественном числе на английском языке.

1. Три письма.
2. Два апельсина.
3. Четыре автобуса.
4. Пять файлов.
5. Десять ящиков.
6. Много фотографий.
7. Это куклы.

Упражнение # 3
Найдите ошибки.

1. map —— maps
2. girl —— girles
3. memory —— memoriess
4. radio —— radios
5. hero —— heroes

6. Japanese —— Japaneses
7. salmon —— salmon
8. kiss —— kisses
9. deer —— deers
10. fish —— fish

1. map —— maps
2. girl —— girls
3. memory —— memories
4. radio —— radios
5. hero —— heroes

6. Japanese —— Japanese
7. salmon —— salmons
8. kiss —— kisses
9. deer —— deer
10. fish —— fish

Упражнение # 4

Выберите правильный вариант множественного числа существительного.

1. Table — Стол

— table
— tabless
— tablies
— tables

2. Wash — Стирка

— washes
— washess
— washers
— washies

3. Zero — Ноль

— zeroys
— zeros
— zeroes
— zerose

4. Lily — Лилия

— lilos
— lilies
— lilloes
— lilys

5. Mango — Манго

— mangors
— mangose
— mangoes
— mangys

6. Wolf — Волк

— wolfes
— wolves
— wolfs
— wolf

7. Scissors — Ножницы

— scissors
— scissorss
— scissories
— scissor

1. Tables.
2. Washes.
3. Zeros.
4. Lilies.
5. Mangoes.
6. Wolves.
7. Scissors.

Упражнение # 5
Напишите на английском языке во множественном числе следующие существительные.

Церковь, мышка, брюки, пожар, лицо, арбуз, праздник, день, грузовик, облако.
Парень, тело, видео, лиса, человек, дама, господин, олень, выборы, ворота, очки.

церкви — churches
мышки — mice
брюки — trousers
пожары — fires
лица — faces

арбузы — watermelons
праздники — holidays
дни — days
грузовики — trucks
облака — clouds

парни — guys
тела — bodies
видео — videos
лисы — foxes
люди — people

дамы — ladies
господа — gentlemen
выборы — elections
ворота — gate
очки — glasses

Упражнение # 6
Выберите правильный вариант.

1. I have four _______.

— credit cards
— credit card

2. He is good at _______.

3. She has a very nice _______.

4. We took a lot of great _______.

5. There is a woman with two _______.

6. They have two _______.

7. I need a new pair of _______.

8. Does she wear _______ ?

9. Who have changed a lot of _______?

10. She is a _______.

1. I have four credit cards.
2. He is good at computers.
3. She has a very nice body.
4. We took a lot of great pictures.
5. There is a woman with two kids.

6. They have two babies.
7. I need a new pair of jeans.
8. Does she wear glasses ?
9. Who have changed a lot of jobs?
10. She is a housewife

Упражнение # 7
Поставьте существительное в предложениях во множественное число.

A cat has two small /kitten/.
He bought a few new /T-shirt/.
I see with my /eye/.
Are there any /way/ to solve this issue?
A bird has two /wing/.
My mother likes to watch fun /TV-show/.
Red /berry/.
You can see my /tattoo/.
My /wish/.

A cat has two small kittens.
He bought a few new T-shirts.
I see with my eyes.
Are there any ways to solve this issue?
A bird has two wings.
My mother likes to watch fun TV-shows.
Red berries.
You can see my tattoos.
My wishes.

Множественное число в английском языке (правило + упражнения)

Данная разработка содержит понятное и простое схематичное правило множественного числа в английском языке, а также комплекс упражнений по теме.

Просмотр содержимого документа
«Множественное число в английском языке (правило + упражнения)»

ИСЧИСЛЯЕМЫЕ

Имеют форму единственного и множественного числа.

НЕИСЧИСЛЯЕМЫЕ

ТОЛЬКО единственное число!

МНОЖЕСТВЕННОЕ ЧИСЛО образуется двумя способами:

1) ЕСЛИ слово оканчивается на букву «О»

ГЛАСНАЯ + «О» + S

a kangaroo – kangarooS

СОГЛАСНАЯ + «О» + ES

a tomato – tomatoES

a potato — potatoES

2) ЕСЛИ слово оканчивается на букву «Y»

ГЛАСНАЯ + «У» + S

a monkey – monkeyS

СОГЛАСНАЯ + «У» + ES

a dreSS – dresses

a bruSH – brushes

ИСКЛЮЧЕНИЯ: (ВЫУЧИТЬ наизусть. )

a roof – roofs (крыши)

a child – children (дети)

an ox – oxen (быки)

a mouse – mice (мыши)

a sheep – sheep (овцы)

a deer – deer (олени)

a swine – swine (свиньи)

a foot – feet (стопы ног)

a tooth – teeth (зубы)

a goose – geese (гуси)

a man – men (мужчины)

a woman – women (женщины)

this – these – (этот – эти)

That – those (тот – те)

Множественное число существительных

Образуй множественное число существительных

1) one pen – three ______________ 4) one plane – five _____________

2) one bag – four _______________ 5) one friend – six ______________

3) one cat – two ________________ 6) one dog – ten _______________

Образуй множественное число существительных

1) one bus – three _____________ 4) one class – two______________

2) one boy – four ______________ 5) one baby – six ______________

3) one box – ten _______________ 6) one toy – many _____________

Образуй множественное число существительных

1) one wolf – four ______________ 4) one frog – two _____________

2) one day – seven _____________ 5) one horse – two ____________

3) one leaf – five _______________ 6) one dress – many ___________

1) one house – five a) housees b) houses

2) one man – tem a) mans b) men

3) one foot – two a) feet b) foots

4) one country – four a) countries b) countrys

5) one woman – six a) women b) womans

6) one child – ten a) Childs b) children

7) one lady – many a) ladies b) ladys

Прочитай письмо и найди в нём несколько ошибок

Hi, Jack! I like animals very much. I often go to the zoo. There are many animals there. There are five foxs, they are red. There are three brown bear and one polar bears. They are very big and strong. Many mouses live in the zoo. They are so little! Some funny monkies live there. They like bananas. There are many bird in the zoo. They are white, black and grey. I like to go to the zoo!

Замени слова на соответствующие

His mother, my uncle, his sisters, his soldier,

my brother and I, a cat, his toys, you and I,

pupils, our teacher, a school, Sveta and I,

their father, her dolls, my pets, our dad.

Напиши слова во множественном числе

a pig — ten… a ruler — two …

a school — seven … a pen — ten …

a book – eight … a pencil – eleven …

a sister – three … a toy – twenty …

a frog – thirteen … a girl – twelve …

Напиши предложения во множественном числе

1. She is a girl. 2. I am a pupil. 3. He is a boy.

4. A cat is black. 5. It is a dog. 6. He is eight.

Напиши предложения в единственном числе

1. They are my sisters. 2. We are pupils. 3. We are ten.

4. The cats are grey. 5. The books are new.

6. They are teachers. 7. They are birds.

Прочитай существительные во множественном числе

[s] cats, hats, snakes, rabbits, socks

[z] frogs, dogs, pens, cars, sisters, brothers

[iz] noses, faces, dresses, fishes, crosses

Two brown dogs, five black cats, ten grey rabbits,

fourteen green frogs, fifteen new books, seven pink pigs.

Найдите соответствующие предложения

1. What’s this? a. He is my father.

2. Who’s he? b. Yes, they are.

3. Who are they? c. I am John.

4. What are they? d. That is a book.

5. Is it a soldier? e. They are pupils.

6. What’s that? f. This is a cat.

7. Are they dogs? g. They are Bob and Tom.

8. Who are you? h. No, it’s a ballerina.

Напишите данное существительное, поставив его в форму множественного числа, если это возможно.

Write the plural form of the nouns, if possible.

Напишите форму множественного числа существительных.

a baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, a man, the man, a woman, the woman, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, a goose, the watch, a mouse, a dress, a toy, the sheep, a tooth, a child, the ox, a deer, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Напишите форму множественного числа существительных.

potato, goose, wife, cherry, child , monkey, mouse, knife, fox, fork, man, foot, toy, glass, story, shelf, sheep, dress, class, house.

Найдите имена существительные в единственном числе:

book, cat, hands, horse, sisters, fox.

Найдите имена существительные во множественном числе:

girls, dogs, car, dolphin, beds, brothers.

Какие имена существительные употребляются только в единственном числе:

water, uncle, ship, snow, cat, camel.

Найдите одушевленные имена существительные:

a mother, a car, a friend, a doll, a boy, a bed.

Найдите неодушевленные имена существительные:

a bike, a ball, a sister, a grandmother, a game, a plane.

Найдите неодушевленные имена существительные во множественном числе:

ships, tree, balls, scooter, school, boys, parks.

Найдите одушевленные имена существительные во множественном числе:

girls, rabbit, pens, sons, grandfather, tables.

Напишите множественное число имен существительных:

Напишите единственное число имен существительных:

Напишите множественное число имен существительных:

a mouse –___________________

a man — _____________________

a woman –___________________________

Make plural form(поставь слова во множественное число):

A baby 11. A fish

а) Babys a) fishes

b) babies b) fish

b) mans b) juices

a) boys a) ices-cream

b) boies b) ice-creams

4. A mouse 14. Banana

a) mouses a) bananas

b) mice b) bananaes

c) mouss c) banans

5. A fox 15. A goose

b) foxes b) gooses

6. Money 16. Sugar

a) moneys a) sugars

7. A pencil 17. Bread

a) pencils a) breads

8. An umbrella 18. A shirt

a) umbrellas a) shirts

b) umbrells b) shirtes

9. A foot 19. A woman

a) foots a) womens

c) footes c) womans

10. A sheep 20. A housewife

a) sheep a) housewifes

b) sheeps b) housewives

Поставьте следующие предложения во множественное число. (Обратите внимание на использование глагола to be и артиклей во множ.числе)

This man is an engineer

That woman is my sister

This child is my son

That goose is big

This mouse is white

This man is a doctor

This room is very large

What is that child’s name?

In the farm-yard we can see an ox, a sheep, a cow and a goose.

This strawberry is still green

Can you see a bird in that tree?

This town is very large.

Is that a good horse? — Yes, it is

Образуйте множественное число от данных существительных

Напишите форму множественного числа существительных.

potato, goose, wife, cherry, child , monkey, mouse, knife, fox, fork, man, foot, toy, glass, story, shelf, sheep, dress, class, house.

Напишите форму множественного числа существительных, если это возможно!

Напишите форму множественного числа существительных.

a baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, a man, the man, a woman, the woman, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, a goose, the watch, a mouse, a dress, a toy, the sheep, a tooth, a child, the ox, a deer, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Запишите существительные во множественном числе.

one book – two books

Boy, dress, child, family, girl, student, coat, baby, man.

Запишите существительные во множественном числе.

a story – stories

The room, a class, the box, a woman, the lady, a brush, a house, the apple, the car, a mouse, the foot, a page, the dish, the word, the address, a church.

Запишите предложения во множественном числе.

This boy is a student.

These boys are students.

1. This book is English. 2. The girl is nice. 3. This man is a doctor. 4. That woman is from Spain. 5. This young man is a builder. 6. This child is beautiful. 7. This is a mouse. 8. This family is happy. 9. This is an English word. 10. That box is big.

Переведите предложения на русский язык.

1. This information is very important. 2. They study economics in the second year. 3. Physics is his favourite subject. 4. Where is the money? – It’s on my table. 5. Let’s play chess. 6. I can’t read without glasses. Find them please. 7. What colour are the jeans? 8. These trousers are not very expensive.

Читать еще:  Эффективные упражнения для груди
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector