Present simple present continuous упражнения 3 класс
Olymp-fitnes.ru

Спортивный портал

Present simple present continuous упражнения 3 класс

Present Simple / Present Continuous — упражнения для новичков и продвинутых

Английская грамматика с точки зрения русского человека хитра и коварна. Вот, казалось бы, настоящее время глаголов – простая тема, но кто бы мог предположить, что в английском языке насчитывается четыре варианта настоящего времени! И чтобы их понять, надо каждое разобрать отдельно, а потом сравнить друг с другом. Этим и займемся сегодня, выполняя на Present Simple и Present Continuous упражнения разного уровня. Почему только 2 аспекта берем, а не сразу 4? Чтобы не было лишней путаницы и спешки. Изучение языка – дело серьезное и суеты не любит. Поэтому сегодняшний материал посвящен исключительно заданиям на эти два аспекта. Но чтобы их выполнить для начала немного вспомним теорию.

В чем отличие Present Simple от Present Continuous

Итак, у нас есть два способа обозначить настоящее время действий в английском языке – Simple и Continuous. Как их различать, и когда какой способ использовать? Давайте разбираться.

Правило гласит, что привычные действия, совершаемые регулярно, часто или периодически, в английском языке передаются с помощью аспекта Present Simple. Выглядит это следующим образом.

  • I play football every Friday. — Я играю в футбол каждую пятницу.
  • We usually go to the cinema at weekends. — Мы обычно ходим в кинотеатр по выходным.

Как видно, такие действия повторяются с определенной периодичностью, поэтому они и вошли нам в привычку.

Другое дело, когда на английском надо рассказать о том, что происходит прямо сейчас, в этот момент времени. Для таких предложений уже используется аспект Present Continuous. Сравните примеры.

  • I am playing football now. — Сейчас я играю в футбол.
  • At this moment we are going to the cinema. — В данный момент мы идем в кинотеатр.

Иными словами, мы говорим не о повседневных вещах, а о том, чем заняты конкретно сейчас. Представьте, как будто вы позвонили другу, и спрашиваете, что он делает. Вот он и отвечает «я играю» или «я иду в кино». Именно в этом нюансе кроется разница между Present Simple и Present Continuous, и упражнения помогут нам отработать навык использования данных аспектов в соответствующих ситуациях. Но сперва еще немного вспомним грамматику.

Для того, чтобы построить высказывание времени Презент Симпл, нам достаточно просто взять инфинитив глагола без частицы to.

Но нельзя забывать, что подлежащее в третьем лице (он/она/оно) всегда требует для глагола в Present Simple окончание –s.

А вот формула для Презент Континиус включает в себя две составляющих: глагол to be, изменяемый по лицам, и смысловой глагол с неизменным окончанием –ing. Получаются такие примеры.

  • I am writing a new novel now. — Я сейчас пишу новый роман.
  • He is cooking dinner. — Онготовитобед.
  • We are watching a new film with Sylvester Stallone. — Мы смотрим новый фильм с Сильвестром Сталлоне.

Примечательно, чтоб Present Continuous образует вопросы и отрицания сам: в первом случае to be перемещается в начало предложения, а во втором порядок слов стандартный, только to be присоединяет частицу not.

  • Are you watching a new film with Sylvester Stallone? — Вы смотрите новый фильм с Сильвестром Сталлоне?
  • We aren’t watching a new film with Sylvester Stallone. — Мы не смотрим новый фильм с Сильвестром Сталлоне.

Немного сложнее ситуация в случае вопроса или отрицания для Present Simple. Эти функции осуществляет вспомогательный глагол do, и надо запомнить, что с подлежащим в 3 лице он всегда превращается в does, из-за чего основной глагол теряет свое окончание –s. Внимательно ознакомьтесь с предложениями в таблице.

I write novels. — Я пишу романы.

I don’t write novels. — Я не пишу романы.

He writes novels. — Он пишет романы.

He doesn’t write novels. — Он не пишет романы.

Теперь, когда мы вспомнили все нюансы, можно смело выполнять на выбор «Present Simple или Present Continuous» упражнения. Ведь теория хороша для общего понимания, но вот выработать навык поможет лишь усердная практика. Ей и займемся.

Present Simple & Present Continuous упражнения

Итак, в этом разделе приведем различные практические задания на Present Simple и Present Continuous с ответами. Начнем с легчайшего уровня сложности, далее пойдет проверка знаний для новичков в изучении английского и завершим работу упражнениями на средний уровень владения языком. Советуем попробовать свои силы во всех заданиях, так как повторение, пусть и легкое, лишним не бывает, а трудностей тем более никогда не нужно бояться. Что ж, приступаем к работе!

ПРАКТИКУМ PRESENT SIMPLE / PRESENT CONTINUOUS 3 CLASS
методическая разработка по иностранному языку (3 класс)

ПРАКТИКУМ PRESENT SIMPLE / PRESENT CONTINUOUS 3 CLASS

Скачать:

Вложение Размер
praktikum_present_simple.docx 14.19 КБ

Предварительный просмотр:

ПРАКТИКУМ PRESENT SIMPLE / PRESENT CONTINUOUS 3 CLASS

Напишите правильно окончания глаголов

1 I relax. He ______________ . 2 I get. He _________________.

3 I fly. It _______________ . 4 I go. She ________________ .

5 I play. He ______________ . 6 I swim. It _______________ .

7 I drive. She ______________ . 8 I sleep. He _______________ .

9 I catch. He ______________ . 10 I eat. He _______________ .

Выберите правильный ответ

1 He read / reads books every day. 2 They play / plays the piano on Mondays.

3 I ride / rides a bike on Sundays. 4 She drink / drinks milk every day.

5 We eat / eats fruit every day. 6 Dad drive / drives a car every day.

7 She walk / walks in the park on Saturdays. 8 You play / plays basketball on Tuesdays.

9 He play / plays soccer on Thursdays. 10 We dance / dances on Fridays.

Определите грамматическое время и сделайте предложения отрицательными

1 He plays the piano on Wednesdays. _____________________________________________________

2 We watch TV every day. _______________________________________________________________

3 They paint pictures on Fridays. __________________________________________________________

4 She sings songs on Tuesdays. ___________________________________________________________

5 I am dancing now. ____________________________________________________________________

6 She swims on Tuesdays. _______________________________________________________________

7 They are walking in the park now. _______________________________________________________

8 You read books on Saturdays. ___________________________________________________________

Определите грамматическое время и задайте вопрос

1 They play the piano on Sundays. _________________________________________________________

2 I write letters on Fridays. _______________________________________________________________

3 He dances every day. __________________________________________________________________

4 She walks in the park on Tuesdays. _______________________________________________________

5 She helps her mum on Saturdays. ________________________________________________________

6 We read books on Sundays. ____________________________________________________________

Составьте предложение из слов

1 is / a / Jim / playing / game. ____________________________________________________________

2 Mike / a / riding / bike / isn’t. ___________________________________________________________

3 her / with / playing/ is / She / toys. ______________________________________________________

4 little / sleeping / sister / My / is. _________________________________________________________

5 your / flying / brother / a / Is / kite? _____________________________________________________

6 friends / basketball / playing / His / aren’t. ________________________________________________

7 painting / a / he / picture / Is? __________________________________________________________

8 aren’t / cake / We / a / making. _________________________________________________________

9 you / stories / every / read / Do / day? ____________________________________________________

10 watch TV / My / brother / likes / to. _____________________________________________________

11 the / football / play / at / My / weekends / friends. _________________________________________

12 are / doing / What / you / now? ________________________________________________________

13 time / get / you / do / up / What? _______________________________________________________

14 the / shower / has/ in / He / a / morning. _________________________________________________

15 don’t / at / lunch / We / 9 o’clock / have . ________________________________________________

16 do / morning / do / the / you / in / What? ________________________________________________

17 sister / is / little / Where / your? ________________________________________________________

18 desk / computer / on /a / is / There / the. ________________________________________________

19 at / trees / Look / the / garden / in /the. _________________________________________________

20 there / table / Are / on / cups / the? ____________________________________________________

21 like /you / to play / Do / games / computer? ______________________________________________

22 in / is / She / kitchen / the. ____________________________________________________________

23 window / at / sofa / There / the / a / is. __________________________________________________

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Ни для кого не секрет, что система времен английского глагола крайне запутана и сложна для малышей. По программе углубленного изученя английского языка знакомство с временами на иностранном языке начи.

Данная материал может быть использован учащимися в качестве подсказки при выполнении заданий на темы «Present Simple», «Present Continuous». В частности при выполнении заданий, где необходимо раскрыва.

Тест предназначен для учащихся,которые хотят проверить свои знания на использование времен Present Simple Present Continuou.

Цель: проверить знания учащихся по теме «Present Simple/Present Continuous».

несколько упражнений на повторение и разграничение Present Simple и Present Continuous.

resent simple/present continuou.

Самостоятельная работа на проверку усвоения знаний по теме. Данная работа содержит задания на раскрытие скобок в нужном времени, на выбор правильного варианта ответа и предложения на перевод.

Present Simple или Present Continuous (уровни 1,2,3). Упражнения

Эти упражнения из цикла «Грамматика английского языка для начинающих. Времена английского глагола» помогут вам научиться различать Present Simple и Present Continuous на практике. Они делятся на три уровня изучения:

Грамматика английского языка для начинающих. Времена

Present Simple или Present Continuous. Упражнения (уровень I)

Present Simple — every day, once a week, … продолжите сами? Повторить подсказки на Present Simple

ВНИМАНИЕ! Эти подсказки работают только в настоящем времени (когда глагол-действие отвечает на вопрос: Что делает предмет?)

today — сегодня днем

tonight — сегодня вечером

Упражнение 1. Выберите из скобок нужную форму. Объясните сделанный выбор.

1. It sometimes (snows/is snowing) here in April. 2. It (snows/is snowing) now. 3. Every morning mother (cooks/is cooking) breakfast for us. 4. It is 8 o’clock now. Mother (cooks/ is cooking) breakfast. 5. Every day father (leaves/is leaving) the house at half past eight. 6. Now it is half past eight. Father (leaves/is leaving) the house. 7. We often (watch/are watching) TV. 8. Now we (sit/ are sitting) in armchairs and (watch/are watching) TV. 9. Sometimes Mike (does/is doing) his lessons in the evening. 10. Look at Mike. He (does/is doing) his lessons. 11. It often (rains/is raining) in September. 12. It (rains/is raining) now. 13. Every day the family (has/is having) tea at 5 o’clock. 14. It is 5 o’clock now. The family (has/is having) tea.

Упражнение 2. Поставьте глаголы в скобках в нужном времени и в нужной форме.

1. Не often (go) to the cinema. 2. They (watch) TV at the moment. 3. She (write) letters to her mother every week. 4. Nina usually (drive) to work. 5. Father (sit) on the sofa now. 6. Listen. The telephone (ring). 7. Tim (study) a new language every year. 8. We always (spend) the summer in York. 9. In summer we usually (go) to the seaside. 10. Look at Tom. He (ride) a horse. 11. He often (watch) birds in autumn. 12. Don’t ask me now. I (write) an exercise. 13. She usually (watch) television in the evening. 14. I (play) the piano every day.

Упражнение 3. Заполните пропуски, используя don’t, doesn’t, isn’t, aren’t или am not.

1. We … watching a television programme now. 2. We … watch television every day. 3. It… raining very hard at the moment. 4. I … hear you well. 5. It… rain very much in summer. 6. Mr Johnson … eating his lunch now. 7. Mr Johnson … always eat at that cafe. 8. I… see any students in that room. 9. They … like milk for lunch. 10. He … have money for a new car.

Упражнение 4. Начните вопросы с do, does, is, are или am.

1. … you learn new words in each lesson?
2. … you learning the new words right now?
3. … she usually sit at the third desk?
4. … she sitting at the third desk today?
5. … you read many books every year?
6. … you reading an interesting book now?

Упражнение 5. Найдите ошибки и исправьте их.

1.We not going to school today. 2. What you doing after school? 3. At the moment Peter is work in Russia. 4. Does he got a new car? 5. He never wear a hat. 6. He don’t like black coffee. 7. We are have a good time. 8. What you doing now? 9. It rains at the moment. 10. How you like the game?

Present Simple или Present Continuous. Упражнения

(уровень II)

Упражнение 6. Поставьте глаголы, данные в скобках, в нужном времени.

1. My brother (talk) to Tom now. 2. Не (work) hard every day. 3. That girl (speak) English very well. 4. My friend (enjoy) hamburgers very much. 5. John and Frank (write) letters at this moment. 6. The children (sleep) for two hours every afternoon. 7. It (rain) very much in autumn. 8. Miss Peters (talk) to Mr Johnson right now. 9. We (do) Exercise 13. 10. My mother (cook) very well.

Упражнение 7. Найдите ошибки и исправьте их.

1. Where your sister work? 2. I’m go to the cinema tonight. 3. How much you sleep? 4. We no wear a uniform at school. 5. That’s my brother over there. He stands near the window. 6. Claire not like oranges. 7. Sorry. You can’t speak to Jane. She’s sleep. 8. My friend live in Great Britain. 9. Peter’s a businessman. He’s working all over the world.

Упражнение 8. Переведите на английский язык.

1. Я люблю апельсиновый сок. Я всегда пью его по утрам.

2. — Что ты сейчас пьешь? — Я пью апельсиновый сок.

3. — Том, куда ты идешь? — Я иду в библиотеку. — Я всегда хожу в библиотеку по субботам.

4. — Где Джек? — Он играет в саду.

5. Джек хорошо играет в теннис.

Упражнение 9. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous.

1. Elephants (not/eat) meat. 2. He (go) to the cinema once a week. 3. He (not/watch) always a good film. 4. Uncle George always (come) to dinner on Sundays. 5. He (not/work) on Sundays, of course. 6. Look! A big white bird (sit) in our garden.

Упражнение 10. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous.

1. —What you (do) here? —I (wait) for a friend. 2. —He (speak) French? —Yes, he (speak) French well. 3. Someone (knock) at the door. 4. Don’t go into the classroom. The students (write) a dictation there. 5. The man who (read) a book is our English teacher. 6. Let’s go for a walk. It (not/rain). 7. — Where is Joe? — He (look for) his key. 8. Don’t disturb Ed. He (do) his homework. 9. We usually (watch) TV One but tonight we (watch) TV Two for a change. 10.—What’s that noise? —Sam (play) ball.

Present Simple или Present Continuous. Упражнения

(уровень III)

  1. love — любить
  2. hate — ненавидеть
  3. like — нравиться
  4. need — нуждаться
  5. see — видеть
  6. hear — слышать
  7. know — знать
  8. remember — помнить
  9. understand — понимать

Упражнение 11. Поставьте глаголы, данные в скобках, в нужном времени (в Present Simple или Present Continuous.)

1. Give Ben lots of apples. He (like) them. 2. It’s quiet because the children (stay) with their grandmother. 3. I’m sorry, he can’t come to phone. He (cook) dinner. 4. — You (hear) anything? — I (listen) hard, but I (hear) nothing. 5. They (need) money to buy a car.

Упражнение 12. Начните вопросы с do, does, is, are или am.

  1. …. you listening to me?
  2. . … you hear me well?
  3. … this lesson very difficult to you?
  4. … you remember the title of that book?
  5. … you understand all of the words very well?

Упражнение 13. Найдите ошибки и исправьте их.

1. She speak French very well. 2. I’m taking my umbrella because is raining. 3. I am hating hot milk. 4. Are you understanding this rule now? 5. I am liking tea. 6. He is speaking three languages. 7. I’m so dirty. I am need a bath now. 8. He is having a flat in the center. 9. Peter is in the kitchen. He cooks breakfast for the family.

Упражнение 14. Переведите на английский язык.

  1. На завтрак я ем кашу. Но я не люблю кашу.
  2. Том играет в футбол каждое воскресенье.
  3. Торопись, автобус идет.
  4. Мы живем в Москве.
  5. Семья Смитов сейчас проживает в гостинице.

Упражнение 15. Переведите на английский язык.

  1. Я учу английский язык.
  2. Я читаю книгу. (Не мешай мне.)
  3. Я чищу зубы каждое утро.
  4. Что делаешь? — Я рисую.
  5. Я вас не понимаю.
  6. Мой брат ждет меня внизу.
  7. Кто плачет? — Моя сестра плачет.
  8. Джейн хорошо поет. Слышишь? Она поет сейчас.
  9. Кто-то идет сюда. Я слышу шаги (it).
  10. Где ты покупаешь хлеб?

Упражнение 16. Переведите на английский язык.

1. — Где Вадим? — Он играет в теннис. 2. — Он хорошо играет в теннис? — Нет, он играет в теннис плохо. 3. Я не знаю человека, который (who) разговаривает с моей мамой. 4. Я часто разговариваю с моим другом о нашей поездке. 5. Андрей поет очень хорошо. 6. Слушайте. Кто-то поет в соседней комнате. 7. Он не видит, что я на него смотрю. Он читает книгу. 8. Позвоните ему сейчас. Я думаю, что он не спит. 9. Посмотрите на человека, который стоит у окна. Это мой учитель английского языка. 10. Джон на улице (outside). Он моет машину.

Итак, подведем итоги. Вы изучили на базовом уровне два часто употребляемых времени в английском языке (Present Simple и Present Continuous) и выполнили достаточное количество упражнений для их закрепления. На этом изучение грамматики английского языка не заканчивается. Далее осталось изучить еще два времени — Past Simple (прошедшее простое) и Future Simple (будущее простое) и с временами пока закончим. Далее вас ждут другие разделы из цикла « Грамматика английского языка для начинающих» уровень (beginner)

Упражнения для 3 класса по теме Present Continuous

При пользовании «Инфоуроком» вам не нужно платить за интернет!

Минкомсвязь РФ: «Инфоурок» включен в перечень социально значимых ресурсов .

Упражнение 1. Read what a boy is saying

Write in am, is or are.

A) I’m in the park. I can see some children. They ____ playing volleyball. There’s my friend Greg! He ____ reading a book. The girl ____ eating a sandwich. The boy and the dog ____ playing with a ball. They can’t see me because I ____ sitting in a tree. What ___ you doing? ____ you listening to me? B) Look! The children ____ jumping. The cat ____ sleeping now. My friend and I ____ not dancing now. Dave ___ reading now. Look! I ___ swimming.

Упражнение 2. Make up negative sentences

1. the sofa / Sam / is / on / not / sitting. _________

2. are / playing / not / the cats. _______________

3. cooking / mother / not / my / is. ____________

4.reading / friends / her / are / not. ____________

Упражнение 3. Make up questions

1.now / Tom / coffee / is / drinking? _______________________________

2.playing games / now / my friends / are? ____

3. the / painting the picture / girl / now / is? ______

Упражнение 4. Составьте предложения в Present Continuous.

1.in the classroom / am / I / standing /now.

2. Pete / reading / not / a book / now / is.

3. listening / now / the pupils /are / to the teacher.

4.now / playing / they / are / games.

5. me / helping / now / my / not / friend / is.

6.dancing / with / is / she / now / Fred?

Бесплатный
Дистанционный конкурс «Стоп коронавирус»

Упражнения предназначены для тренировки времени английского языка презент континиус. Дети могут отработать все типы предложений (утвердительные, отрицательные, вопросительные), а также глагол to be по лицам и числам. Возможно использование данных упражнений в качестве индивидуальных заданий для отдельных учащихся. Материал может использоваться как индивидуальные карточки. Предложения могут собираться детьми по частям в данном времени.

  • Хурчак Юлия СергеевнаНаписать 0 13.05.2019

Номер материала: ДБ-587160

Добавляйте авторские материалы и получите призы от Инфоурок

Еженедельный призовой фонд 100 000 Р

    12.05.2019 571
    12.05.2019 111
    11.05.2019 1021
    10.05.2019 103
    09.05.2019 108
    08.05.2019 87
    06.05.2019 378
    05.05.2019 201

Не нашли то что искали?

Как организовать дистанционное обучение во время карантина?

Помогает проект «Инфоурок»

Вам будут интересны эти курсы:

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Упражнения на сравнение времен Present Simple, Present Continuous

Present Simple, Present Continuous

1. I . a pupil. 2. My father . not a teacher, he . a scientist. 3. . your aunt a doctor? — Yes, she . . 4. . they at home? — — No, they . not at borne, they . at work. 5. My brother . a worker. He . at work. 6. . you an engineer? — — Yes, I . 7. . your sister a typist? No, she . not a typist, she . a student. 8. . your brother at school? — — Yes, he . . 9. . your sister at school? — No, she . not at school. 10. My . sister . at home.

Ex . 2. Use the verbs in an appropriate tense Present Continuous or Present Simple.

I (to read) books in the evening. 2. He (not to help) his mother every day 3. I (to write) an exer­cise now. 4. I (not to write) a letter now. 5. They (to play) in the yard now. 6. They (not to play) in the street now. 7. They (to play) in the room now? 8. He (to help) his mother every day. 9. He (to help) his mother every day? 10. . I (not to read) books in the morning. 11. You (to go) to school on Sunday? 12. My father (not to work) on Sunday. 21. He (to work) every day. 14. He (to sleep) now? 15. We (not to go) to the country in winter. 16. My sister (to eat) sweets every day. 17. She (not to eat) sweets now. 18. They (to do) their home­work in the afternoon. 19. They (not to go) for a walk in the evening. 20. My friend (not to like) to play foot­ball. 13. 1 (not to read) now.

Ex . 3. Use Present Continuous or Present Simple in the following sentences.

1.They (to read) many books. 2. They (to read) many books? 3. They (not to read) many books. 4. The children (to eat) soup now. 5. The children (to eat) soup now? 6. The children (not to eat) soup now. 7. You (to play) volley-ball well? 8. When you (to play) volley-ball? 9. What Nick (to do) in the evening? 10. He (to go) to the cinema in the evening? 11. We (not to dance) every day. 12. Look! Kate (to dance). 13. Kate (to sing) well? 14. Where he (to go) in the morning? 15. He (not to sleep) after dinner.

Ex. 4. Use the verbs in an appropriate tense Present Continuous or Present Simple..

Ex. 5. Use Present Continuous or Present Simple in the following sentences.

I. What you (to do) here now? — — We (to listen) to tape-recordings. 2. You (to want) to see my fa­ther? — Yes, I . 3. Michael (to know) German rather well. He (to want) to know English, too, but he (to have) little time for it now. 4. What maga­zine you (to read)? — — It (to be) a French magazine. There (to be) good articles on sports here. You (to be) interested in sports? — — Yes, I . But I (not to know) French. 5. We (to have) an English lesson now. 6. Lena usually (to prepare) her homework at the institute? — — No, she . . As a rule, she (to work) at home. — And what she (to write) now? — Oh, she (to write) an article for our wall newspa­per. 7. Who that man (to be) who (to stand) in the doorway? — — You (not to recognize) him? It (to be) John, my cousin. 8. I (to have) no time now, I (to have) dinner. 9. Your family (to leave) St. Peters­burg in summer? — Yes, we always (to go) to the sea-side. We all (to like) the sea. Mother (to stay) with us to the end of August, but father (to re­turn) much earlier. 10. Where Tom and Nick (to be) now? — They (to have) a smoke in the garden.

Ex. 6. Use Present Continuous or Present Simple in the following sentences.

1. It (to take) me forty minutes to get to school. 2. Hello, Pete, where you (to go)? — I (to hurry) to school. 3. When your lessons (to begin) on Mon­day? — They (to begin) at nine o’clock. 4. Where your sister (to be)? — She (to do) her homework in the next room. 5. It usually (to take) me an hour to do my written exercises. 6. Where Boris (to be)? I (to look) for him. — — He (to have) dinner. 7. In the evening I often (to go) to see my friends. 8. On Sunday we sometimes (to go) to the cinema or to a disco club. 9. Andrew (to get) up very early as he (to live) far from school, He (to be) never late. 10. It (to be) six o’clock in the evening now. Victor (to do) his homework. His sister (to read) a book. His mother and grandmother (to talk). 11. I (to write) a letter to my grandmother who (to live) in Novgorod. I (to write) to her very often.

Ex. 7. Use the verbs in an appropriate tense Present Continuous or Present Simple.

One Sunday Agnes and her mother went to the zoo. Agnes was very excited. She was interested in everything she saw. «Mother, look,» she said. «There (to be) a mon­key in this cage. It (to eat) an apple. Now it (to give) a bite to another monkey. I (to think) mon­keys (to like) apples very much.» «Yes, dear,» said her mother. «Now I (to want) to go and see the lions and tigers. Where they (to live), mother?» «In that big house over there. Come along.» Agnes enjoyed herself very much in the lion house. «Mother,» she said, «the tiger (to want) a drink: it (to go) to the dish of water there in the corner. And the lion (to look) right at me. You (to think) it (to want) to eat me up? When the lions and tigers (to have) their dinner, mother?» «The keepers (to bring) them great pieces of meat every day at four o’clock. And they (to make) a big noise before their dinner time, so everybody (to know) they (to be) hungry.»

Читать еще:  Упражнения для накачивания для в домашних условиях
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector